Vogels

Aardappelbovist.

Is dit nog steeds de "kleine aardappelbovist" of bestaat hier ook een andere naam voor. Denk dan aan de grote aardappelbovist.
Deze is ruim 10 cm in doorsnee, en in de paddenstoelengids staat dat enkel de kleine aardappelbovist met een doorsnee van 2-5 cm!!! Of is dit dan de gewone aardappelb...

Welke vogel is dit?

Hij zat in een boom in de bossen rond de Drunense duinen. Ongeveer de grootte van een merel en de tekening van een vink (maar veel groter dan een vink dus) en een redelijk lange gevorkte staart. Zie ook de foto. Ik heb meer foto's, maar kan er maar een selecteren.

Excuses voor de kwal...

Nestmateriaal hoornaar

Laat deze zomer namen hoornaars op de Wouwse golfbaan 3 spreeuwenkasten in gebruik om daarin en omheen grote nesten te bouwen. Nu lagen er deze week bij een van de nesten een paar grote stukken nestmateriaal op de grond en kon ik deze eens goed bekijken. De dikte van de vellen was 0,5 mm en verpulve...

Mezen dominantie ?

Dag allen,
Er zaten net 4 koolmezen op mijn balkon. Gewoon op de silo en een enkele zat op de grond wat rond te scharrelen. Toen kwam er een vijfde aangevlogen en verjoeg ze alle 4. Ik stond best versteld van wat ik zag. Een paar mezen kwamen nog terug en probeerden wat van de silo mee te nem...

Moeilijke vogel

Dit vogeltje zag ik in een rietzoom begin juli 2013 omgeving Lac du Der. Groenachtige pootjes en amper wenkbrauwstreep, moeilijk geval.
Wie helpt?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.