Op 4 december jl. deze braakbal gefotografeerd op de uitkijktoren Reigersbroek bij Montfort, graag zou ik willen weten van welke roofvogel deze braakbal ± 5cm Ø afkomstig kan zijn.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Peterkie, ik zie een vos niet op een metalen wenteltrap naar boven klimmen en op de houten reling van ongeveer 6 meter hoog zijn behoefte doen , absurd. De rijp is inderdaad rechts gesmolten door de zon
EdSpijk
van mijn broer , als hij teveel heeft gedronken
peterkie
Ik denk aan een drol, mogelijk van een vos die bessen heeft gegeten. Dat er rechts geen rijp op zit komt omdat de zon op die kant heeft geschenen. De rijp is daar gesmolten.
fransvanbussel
Ik denk een zwarte kraai. Er zitten pitten in.
inja
Het is gefotografeerd zoals ik het heb gevonden dus niets verwijderd of toegevoegd, puur natuur
Renske47
Als het nu eens een drol is, die als lekker hapje mee naar boven is genomen?
Lekkere hapjes vallen wel eens tegen, toch?
rijswijk
Hallo Inja,
Je kunt gelijk hebben hoor, want ik weet het niet.
Wat ik dacht was:
- (neem aan dat jij van de helft van het ding de rijp afgeschraapt heb om ons de inhoud te tonen, anders snap ik niet dat de ene helft wel en de andere helft niet berijpt is) de rijp op het ding is net zo dik/hoog als op de stenen (???) rand. Dat kan alleen als het ding er al lag voor de rijp zich afzette. Dus (poot)sporen in de rijp van een dier is dan niet mogelijk.
- een braakbal komt uit de maag. Zouden die dan zo onaangetast zijn door maagzuren etc? In braakballen zitten dingen die absoluut onverteerbaar zijn, zoals haren, botjes etc. Bij zoogdieren zie je wel in de drollen volledige bessen zitten (zie bijvoorbeeld de drol van en vos) omdat bessen blijkbaar onverteerd vanuit de maag naar de darmen gaan.
Mijn antwoord was(is) maar gissen!
Hoop dat iemand met kennis van zaken zich meldt?
Groet, Minke.
inja
Nou nee Minke want een zoogdier zou een spoor op de rijp achterlaten en op de rand boven in de uitkijktoren Reigersbroek en in een vogelgebied lijkt mij dit toch eerder op een braakbal.
rijswijk
Hallo Inja.
Ben niet zo thuis op dit terrein, dus..........
Vraag me af of dit een braakbal van een vogel is. Zie pitten, bessen en behoorlijk intact. Denk eerder aan de drol van een zoogdier.
Wie is hierin thuis?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Lekkere hapjes vallen wel eens tegen, toch?
Je kunt gelijk hebben hoor, want ik weet het niet.
Wat ik dacht was:
- (neem aan dat jij van de helft van het ding de rijp afgeschraapt heb om ons de inhoud te tonen, anders snap ik niet dat de ene helft wel en de andere helft niet berijpt is) de rijp op het ding is net zo dik/hoog als op de stenen (???) rand. Dat kan alleen als het ding er al lag voor de rijp zich afzette. Dus (poot)sporen in de rijp van een dier is dan niet mogelijk.
- een braakbal komt uit de maag. Zouden die dan zo onaangetast zijn door maagzuren etc? In braakballen zitten dingen die absoluut onverteerbaar zijn, zoals haren, botjes etc. Bij zoogdieren zie je wel in de drollen volledige bessen zitten (zie bijvoorbeeld de drol van en vos) omdat bessen blijkbaar onverteerd vanuit de maag naar de darmen gaan.
Mijn antwoord was(is) maar gissen!
Hoop dat iemand met kennis van zaken zich meldt?
Groet, Minke.
Ben niet zo thuis op dit terrein, dus..........
Vraag me af of dit een braakbal van een vogel is. Zie pitten, bessen en behoorlijk intact. Denk eerder aan de drol van een zoogdier.
Wie is hierin thuis?
Groet, Minke.