Dit zag ik aan een rozenstruik. Is het gemaakt door een insect, weet iemand wat het is, voelde aan als textiel zelfs, maar zat echt vast aan de struik.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Heb je destijds een eerste reactie op je vraag gegeven en aangevinkt dat ik via Outlook reacties wil ontvangen. En omdat ik ze eigenlijk nooit afvink (dooft meestal vanzelf uit.......) zag ik je bericht vandaag.
Vond op zich de reactie van Jeanette wel terecht (internet is al zo onpersoonlijk....) maar bedenk nu ook: Ik zet onder mijn berichten "Minke". Is een Friese naam die veel mensen niet kennen en is zowel een meisjes- als jongensnaam. Jouw naam is mij onbekend en heb dus maar eens op internet gekeken waar die vandaan komt. Zie dat het een Joodse naam is en met name een meisjesnaam, maar ook een jongensnaam is.
Dus ja, het is allemaal ook weer betrekkelijk....
Maar Eljada klinkt me toch wel wat persoonlijker in de oren (of ogen?) dan Haagbeuk.
Leuk dat je toch nog effe reageerde!!!
Groet, Minke.
(en in mijn geval: ik ben van het vrouwelijk geslacht)
Eljada Heerde
Ha Jeanette zie je laatste antwoord nu pas, sorry en w.s. ga je dit ook niet meer lezen, maar ik heet Eljada en ben vrouw
jeanette
Zou aardig zijn als van jou ook duidelijk wordt of je van het mannelijk- dan wel het vrouwelijk geslacht ben; kan eenvoudig door onder een vraag je voornaam te plaatsen.
Eljada Heerde
Denk ik, hij doet het niet, doet ie het wel, staat er nu 2x. haha
Eljada Heerde
He jongens (nou ja meisjes geloof ik) bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd.
Eljada Heerde
He jongens (nou ja meisjes geloof ik) bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd.
jeanette
Het is een Bedeguar-gal, ook wel slaap- of Mosgal genoemd. Tref je voornamelijk aan in Hondsroos en Egelantier. Ze zijn eerst groen en verkleuren daarna naar rood en bruin.
Het wordt veroorzaakt door de Rozenmosgalwesp (Diplolepis rosae) . Binnen in de gal ontwikkelen zich meerdere wespjes in aparte kamertjes.
rijswijk
Hallo haagbeuk,
Dit is een gal van een galwesp. Komt erg veel voor op (wilde) rozenstruiken.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Heb je destijds een eerste reactie op je vraag gegeven en aangevinkt dat ik via Outlook reacties wil ontvangen. En omdat ik ze eigenlijk nooit afvink (dooft meestal vanzelf uit.......) zag ik je bericht vandaag.
Vond op zich de reactie van Jeanette wel terecht (internet is al zo onpersoonlijk....) maar bedenk nu ook: Ik zet onder mijn berichten "Minke". Is een Friese naam die veel mensen niet kennen en is zowel een meisjes- als jongensnaam. Jouw naam is mij onbekend en heb dus maar eens op internet gekeken waar die vandaan komt. Zie dat het een Joodse naam is en met name een meisjesnaam, maar ook een jongensnaam is.
Dus ja, het is allemaal ook weer betrekkelijk....
Maar Eljada klinkt me toch wel wat persoonlijker in de oren (of ogen?) dan Haagbeuk.
Leuk dat je toch nog effe reageerde!!!
Groet, Minke.
(en in mijn geval: ik ben van het vrouwelijk geslacht)
Het wordt veroorzaakt door de Rozenmosgalwesp (Diplolepis rosae) . Binnen in de gal ontwikkelen zich meerdere wespjes in aparte kamertjes.
Dit is een gal van een galwesp. Komt erg veel voor op (wilde) rozenstruiken.
Groet, Minke.