In de herhaling nu met een duidelijkere foto
Wie weet welke plant dit is, hij staat nu in bloei.
Wie weet welke plant dit is, hij staat nu in bloei.
heeft iemand enig idee hoe deze plant heet? Heb hemzelf nog nooit gezien. Ik kreeg de foto van een kennis die naar een volkstuin in Dordrecht is geweest.
Dit tegengekomen op de hei van landgoed Heuve
Wie kan mij zeggen wat het is?
Welk bloempje is dit.?
De plant is ongeveer 120cm hoog
Streepzaad, melkdistel, of tòch iets paardebloemigs? ( hoewel ik dat laatste betwijfel). Het plantje is zo'n 20 cm hoog en de bladstengels roodachtig. Het blad is zo kenmerkend dat hij gemakkelijk te vinden moet zijn, maar helaas...
Vorige week beloofde ik Minke terug te gaan naar de plek waar ik de watergentianen met de gevlekte bladeren vond.Hierbij een foto van vandaag. De vlekken zijn duidelijk aanwezig. Bij bladeren die naar het einde van hun bestaan drijven, zie je dat de vlekken beduidend donkerder worden. Ik zag op plaa...
Wie weet welke plant dit is?
Vandaag kwam ik dit plantje tegen in de Amsterdamse waterleidingduinen. Welk plantje is dit?
Een stekje van een veld in Engeland mee gekregen, maar wat is het, Riet af bloeiend gras. Het maakt nu soort kleine graan korreltjes op de aar. Het blad is iets naar rood-bruin verkleurd.
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.