Rode vrucht
Wat is dit voor een vrucht?
Wat is dit voor een vrucht?
Dit plantje trof ik in de duinen bij zee aan.
Wie weet de naam ?
Bericht: Een vraag over het verwijderen van de onderste takken van bomen.Klopt de redenering dat na verwijdering van de onderste takken, de bovenste wortels onder de grond (onder en boven zijn elkaars spiegelbeeld)geen voedingssappen meer hoeven te leveren voor de verwijderde takken. De bewuste wort...
Onlangs gezien dat een groot percentage van de grove dennen hier
zijn aangedaan: heel veel dode (bruine naalden).
Wat is hiervan de oorzaak?
Ik vind sinds een paar weken rare eikels, verpakt in een soort ruw bolster. Als de eikel nog niet gegroeid is, binnen het bolster, is het gesloten.
Dit is toch niet de normale manier waarop eikels aan bomen groeien??
Weet iemand welk plantje er hier opgekomen is bij de hosta?
Ik was vorig jaar eind augustus in park Verdon in Frankrijk.
Daar zag ik een eik met vreemde (behandelde) takeinden.
Het betreft een donkerrode kleverige substantie.
Wie weet meer?
Vandaag langs de maas langs graspaden kwam ik deze plant enkele keren tegen, lijkt wel een doornappel , kan dit kloppen?
Groet, Piet
Vrienden in het plaatsje Buren (Gld) stuurden mij deze foto met de vraag of ik wist welke plant dit was. Mijn boeken geven echter geen uitsluitsel. Ze hebben in hun tuin tot een diepte van 2 m gegraven voor de aanleg van een zwembad. De uitgegraven aarde werd elders gedeponeerd en daaruit groeiden d...
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.