Welk insect ?
Welk insect is dit?
Welk insect is dit?
Weet iemand wat voor kever/insect dit is. De plant waar ie op zat ging wel dood
Vandaag zag ik ook deze libel eitjes afzetten in het Braandemeer, een laagveen gebied. Is dit een vrouwtje zuidelijke glazenmaker of een vroege glazenmaker. Foto kwaliteit erg matig, maar misschien dat iemand het toch weet.
Vandaag zag ik het Braandemeer, een laagveen gebied een vrij kleine blauwe libel. Is dit een zuidelijke glazenmaker. Ik helaas alleen maar een foto van de zijkant.
Ons bijenhotel was helemaal dicht gemetseld. vanmiddag zag ik dat deze ineens helemaal leeg was en er ook bamboe stokjes op de grond lagen. een aantal gaatjes leken wel vernield. welke vogel of anders dier kan dit gedaan hebben?
Vandaag op de Groote Heide in Venlo deze coconachtige prop, het lijkt wel een modderklont en hin vast tussen 2 stevige grassprieten.
Wie weet wat dit is.
groet, Piet
Kan iemand mij vertellen (vast wel :) ) wat dit voor een kever is ?
Wandelde afgelopen maandag door de tuin.
Op Landgoed Klein Bylaer in Barneveld zag ik dit mooie spinnetje in het hart van een Gele Lis.
Dit Lieveheersbeestje leefde en verplaatste zich. Twee mieren waren ondertussen met hem bezig... Heeft iemand een idee wat hier gebeurt?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.