Welke vlinder is dit ?
Welke vlinder ?
Welke vlinder ?
Locatie: op het plafond bij ons thuis in Heerhugowaard, Noord-Holland.
Gisteren gespot in m'n tuin op een knopje van het moederkruid; in eerste instantie dacht ik dat het de nimf van een cicade is, maar de lange voelsprieten lijken me daar niet bij te passen.
Of toch wel?
Vanmorgen zag ik dit vliegje. Weet iemand welke soort dit is? Ik trof hem aan in de nabijheid van een plas, met daaromheen bos.
Afgelopen zaterdagochtend, tijdens de mist, deze kleine kever gespot, Kom er niet achter welke soort dit is. Gebied, langs het riviertje de Raam met bosachtig gebied. Gr. Jan
Hier ben ik het spoor even helemaal bijster. Het diertje zou, gelet op die markante rugtekening (lengtestrepen en stippen) toch wel te determineren moeten zijn, maar mij lukt het nu even niet.
Iemand enig idee?
Alvast heel erg!
(Locatie: tuin)
nog een foto van de libelle ...
Onze overbuurvrouw riep ons om te komen kijken naar een bijzondere libelle bij haar vijver in de achtertuin. We hadden deze nooit eerder gezien. Weet iemand er iets meer over te vertellen? De foto's zijn niet supper, maar hij is wel goed te bekijken. Erg ingezoomd omdat hij steeds wegvloog als je te...
Wie weet de naam van dit vliegend insect van 5 mm.?
De opname is matig Ik zou daarom op internet een goede foto willen zien, want ik vind dit geel/zwarte spinnetje met zijn zwart/wit sprieten wel bijzonder.
Grt.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.