Wat was dit?
Gisteren 4-7-2016 waren wij aan het lopen en hoorden een heel vreemd geluid dat leek op een elektrische auto war je allen de banden van hoort.
Wij keken in de lucht en daar zagen wij een wolk insecten? ongeveer 10 meter lang en 8 meter breed. wat is dit voor iets geweest?
Wij denken zelf een bijen volk met een koningin op zoek naar een andere plek?
Wie kan hier een antwoord op geven?
Ik heb geen foto kunnen maken, helaas.
V.gr van Anthea
Wij keken in de lucht en daar zagen wij een wolk insecten? ongeveer 10 meter lang en 8 meter breed. wat is dit voor iets geweest?
Wij denken zelf een bijen volk met een koningin op zoek naar een andere plek?
Wie kan hier een antwoord op geven?
Ik heb geen foto kunnen maken, helaas.
V.gr van Anthea

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Wat op internet gekeken bij bijenzwermen en die zouden rond mei/juni kunnen rondvliegen.
Mocht iemand je vermoeden van deze zwerm kunnen bevestigen: er is een site " wageningenzoemt.nl" die graag je melding (via hun site) hiervan ontvangt!!!!!!
Groet, Minke.
Het was echt een grote wolk insecten het zoemde enorm.
Spreeuwen heb ik vaker gezien, maar dit was duidelijk anders.
Maar bedankt voor het meedenken.
Ik hoop dat er nog meer reacties komen.
Groet Anthea
Zou je een zwerm vogels voor insecten kunnen hebben gehouden?
Ken wel het fenomeen van spreeuwenzwermen. Zie dat dat meestal in het najaar is, maar zie op internet ook dat er een recent in maart in Lauwersmeer was.
Kan je eens op internet op spreeuwenzwerm googelen?????
Groet, Minke.
Ik vind je vraag erg fascinerend!!!
Ik heb geen flauw idee waar we het hier over hebben, maar vind je suggestie zo gek nog niet!!!!!!!
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt of er over gehoord. Kan je dus niet helpen
Maar wil even laten weten dat het geen desinteresse is. Als je geen enkele reactie op een vraag krijgt kan je dat gevoel, denk ik, krijgen. Dus vandaar dat ik toch maar met een non-info antwoord reageer....
Hoop dat er zich nog iemand met een antwoord meldt, want ik ben ook erg benieuwd!!!
Groet, Minke.
Groet, Minke.