Geleedpotigen

Onbekende vlieg

Enige tijd geleden heb ik deze foto op de site geplaatst met de vraag of iemandmij aan de soortnaam kon helpen.Inmiddels al aan verschillende insectenkenners dezelfde vraag gesteld maar tot nu toe herkent niemand deze soort.Ik ben gestrand bij wortelvlieg maar daar lijkt dit insect toch niet op beha...

Wespen ?

Gisteren zag ik in het Schaffelaarse Bos, langs de slootkant, in lage begroeiing, deze 2 wespen (?) . Zijn het een mannelijk en een vrouwelijk exemplaar, gezien de verschillende tekening van hun lijf? Plotseling grepen ze elkaar en paarden.

klein en hinderlijk

Afgelopen zaterdagavond, in Meteren, vlogen er veel van deze heel kleine beestjes rond. Ca 3 mm. Vliegende mieren zijn veel groter... Geprobeerd te fotograferen op een autodak. Wat mag dit zijn? Sluipwespjes?

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.