Geleedpotigen

Huisspinnetje ??

Ik dacht dat dit een Huisspinnetje was. Maar ik las dat die geen tekening op de poten hebben.Deze was zo klein dat ik hem nauwelijks met het blote oog herkende als een spinnetje. De lens bracht uitkomt. Het is dus mm werk...Misschien weet iemand van het forum raad.Bij voorbaat hartelijk dank,Henny P...

Rups/ Larve

Tevens naast de Endomychus coccineus (Viervlekschimmelvreter) larve zag ik dit insect wegkruipen, zelfde boom, kon nog vlug deze opname(s) maken. Maar wat is het. Gr. Jan

Welk insect

In een bosje aan de Maas bij Grave op een half vergane boom zat dit insect, nooit gezien, geen idee in welke familie ik die moet zoeken. Gisteren genomen. Gr. Jan

Spin in nestje..

Rond het middaguur tijdens wandeling "op" de heide gezien dit spinnetje wat is zijn/haar naam? Zie hem wel vaker het hele jaar door op verschillende plekken maar nog niet eerder zo in zijn/haar "nestje"

Welke springspin

Een voor mij onbekende springspin kwam plotseling te voorschijn van onderuit de korstmos, slechts 1 opname en weg was hij/zij, ongevallen boom aan de Maas, Grave. Gr. Jan

Welke rups is dit?

Op 1 maart zag ik deze rups over het terras kruipen (in de prov. Groningen). De lengte is 2,5 tot max. 3 cm. De temperatuur was rond het vriespunt. Welke soort zou dit kunnen zijn.

Wie weet...

Wie weet wat dit is...Ik zag dit aan de onderkant van een steen in mijn tuin.Het is een paar mm groot met schimmels rondom...Met vriendelijke groet,Henny Pen

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.