Beestje
Welk beestje is dit? 20 april gezien in Hilversum
Welk beestje is dit? 20 april gezien in Hilversum
Op de Brunssumerheide in Zuid Limburg landde deze "bij" en begon zich gelijk in te graven in het zand. In enkele seconden al was hij verdwenen. Ik kan dit insect niet op naam brengen, wie weet wat het is?
16 april zag ik meerdere van deze zandpakketjes hangen wie maakt die??Hangt aan Pijpenstrootje op de heide.BVD vr. groet Marijke
16 april zag ik deze prachtige grote vlieger heerlijk smullen van het stuifmeel van de wilgen katjes in de omgeving van heide.Welke is dit? BVD vr. groet Marijke
dat lijkt me niet te kloppen. Het achterlijf heeft een opvallende puntvorm.Vanmorgen gevonden in duingebied (Solleveld, Den Haag). Er groeit els, berk, eik, hei en een enkele den in het gedeelte waar ik dit insect vond. Zo te zien heeft het enkele "meeëters". Foto's zijn matig, want het beestje ko...
Deze kleine, blauwe snuitkever doet zich (samen met veel soortgenoten) tegoed aan de bloemknoppen van mijn appelboom. Het is geen Appelbloesemkever Anthonomus pomorum), want die is grijsbruin met een V-vormige tekening op de dekschilden. Maar wat dan wel?
We kwamen dit insect tegen in de tuin en konden niet vinden hoe het heet. Heeft iemand misschien een idee?
Hallo mensen,
Wat voor een insect kan dit zijn? Ik heb et honderden in mijn tuin. Het insect is kleiner dan een bij/wesp.
Dank voor het antwoord.
aangetroffen op de achterkant van klimopbladeren; kwam op heel wat bladeren voor; enkele mm groot; opnames gemaakt mbv stereomicroscoop; ik weet niet, of ik de juiste categorie gekozen heb
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.