Geleedpotigen

Mooi kevertje..

21 juni 2016 zag ik dit kevertje maar echt goed zie ik hem nu pas bij het opruimen van mijn foto's ziet er prachtig uit hoe heet dit kevertje?BVD vr. groet Marijke

Eitjes

10 juni 2016 zag ik deze eitjes in de berm (uit de oude doos dus deze foto).Van wie zijn deze eitjes?BVD vr. groet Marijke

spin

Deze spin zag ik verleden jaar in de tuin.Om een duidelijke foto te maken even in een bakje gedaan. Daarna weer teruggezet.Ik heb zo"n spin nog nooit gezien Weet iemand wat voor spin het is en of deze vaak voorkomt in Nederland.

van wie zijn deze coconnetjes

Vandaag tussen een essen stobbe en een tegel die erop lag in de tuin zag ik deze ongeveer 1cm groot 14 van deze kleiachtige mooie coconnetjes. Aan de onderkant van de steen was wat spinnenrag achtig materiaal en er liepen een paar volwassen pissenbedden en een duizendpoot onder vandaan maar ik had n...

Tussen het gras

21 juli zag ik deze vlinder druk met haar korte vleugels fladderend tussen het gras.Aan de rand van het bos (gemengd) bij een ven en er is ook wat heide.Welke vlinder is dit?BVD vr. groet Marijke

Zwart met oranje buikje

Is dit misschien een bloeddrupje zag deze in het gras bij een paar vliegdennen en in de buurt van heide op 16 juni?BVD vr. groet Marijke(Staat geen foto van dit drupjes op de vlinderstichting)

Duizendpoot...?

Graag zou ik de juiste naam van dit beestje weten.ik zag deze kleine onder een steen in eigen tuin.is nauwelijks een cm lang... Mooi wit van kleur...erg bewegelijk...zat geen tel stil...is dit een duizendpoot?met vriendelijk groet,Henny Pen...

Kevertje?

Ik heb regelmatig een klein bruin beestje in huis. Het lijkt een klein kevertje. Heeft ook een wat harde bast. Het is ongeveer 1 mm groot. Kan iemand met deze beschrijving misschien zeggen wat dit zou kunnen zijn.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.