Geleedpotigen

Welke vlieg of mug...

Ik kom er niet goed uit wat dit voor een beest is. Ik zag hem op 4 april. Hij zat langdurig op een blad van de Klimop.Ik dacht eerst een Langpootmug. Maar die vleugels lijken me daar wat te kort voor.Misschien weet iemand van het Forum het...met vriendelijke groet,Henny Pen...

Vlinderraadsel

Deze vlinder heeft op de foto geen antennes. Ik weet het niet zeker maar het lijkt een nachtvlinder. De foto is genomen in 2016 laat op de middag (rond 17 uur) in de Maashorst. Wie weet welke het is?

Toeval

Raamdal, oude omgewaaide boom, twee voor mij onbekende kevers voor de lens gekregen, grootte: linker ongeveer 15mm, rechter 4mm, bosgedeelte langs de Raam. Gr. Jan

Larve ??

Een heel klein beestje is het. Zo ongeveer 4 mm langIk vond hem in een holte van een lavasteentje dat ik in mij  tuin heb liggen.Het lijkt mij een larve van één of ander beest...maar kan het niet op naam brengen.Misschien weet iemand van het Forum het.Bij voorbaat mijn hartelijke dank.vriende...

Vlindertje

24 maart zag ik dit vlindertje in de buurt van vennetjes heide en rand bos.Wat is de naam?Heb lang gezocht kan deze niet vinden.BVD vr. groet Marijke

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.