Insect
Wat is de naam van dit insect of mot. Zat op een braamstruik in een vrij vochtige omgeving. In de buurt van een poel.
Wat is de naam van dit insect of mot. Zat op een braamstruik in een vrij vochtige omgeving. In de buurt van een poel.
Zou dit Streeploopkevers kunnen zijn en zijn het dezelfde of twee verschillende soorten? Gezien in de Mortelen. weer geen suoer foto, sorry.
Dit kevertje zag ik ook in de Mortelen, weet iemand wat het is ?
Deze kever zag ik in de Mortelen te Oirschot. Zou dit de KettingSchalebijter kunnen zijn?
Wie weet de naam van dit motje.
Deze kever zat op en in de Paardenbloem. Ik zie dit al een paar weken. Zowel op Kampina als in de Mortelen. Zou het de veelkleurige Kielspriet kunnen zijn?
Deze kever zag ik vorige week in de Mortelen in Oirchot. Ik dacht zelf aan een Schalebijter soort maar ik weet dat niet zeker. Wie weet wat het is?
Gistermiddag gevonden in Meijendel bij Wassenaar. As ik me goed herinner op meidoorn. Kan het dat de rups net verveld is ? Op waarneming.nl werd als (automatische) suggestie (50 %) kleine wintervlinder gegeven.Dit is de enige foto die ik heb (helaas). Ik vrees, dat het bij rups onbekend zal blijven....
Gespot en een heide/veen gebied
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.