Spin of geen spin
Spin ?
Spin ?
Bourg du Bost, Champ d'Icare......het lijkt me een spin, maar mis twee poten
5/5 : 2 foto's. Gefotografeerd in Tilburg op een bloemenveld. Zat in de zon op te warmenGekeken of ik het zelf kon vinden maar is niet gelukt, helaas
Gistermiddag aangetroffen omgeving Nieuwkoopse Plassen. Plassenrijk gebied. Wilg, populier en berk o.a. komen er voor. Ook aangeplante rodondendron.Op zeer kleverige, nieuwe bloemknoppen van die rodondendron trof ik een opvallend insect aan: nog geen cm groot, opvallend groen lijf. De lichaamsvorm...
Gisteren in onze tuin gespot. Voor het gemak is de opname gekanteld.Zou dit een (jonge) Meidoornkielwants (Acanthosoma haemorrhoidale) kunnen zijn?
Deze kever vond ik vanmiddag op een bospad in de bossen van Ter Apel.Is de de bosmestkever, Geotrupus stercorosus ?Groet, Henk.
3/5 : gefotografeerd op een bloemenveld in Tilburg. 2e foto is iets onduidelijker.Hoop dat er toch een naam uitkomt.Alvast bedanktGr. Willeke
3/5 : gefotografeerd bij een bloemenveldje in Tilburg. Zal op een onbekende plant (onderin)
Op 30 april 2019 op de heide in Zuid Limburg gefotografeerd aan de grond waar de bij kennelijk een holletje bekeek en er weer uit kroop en wegvloog. Helaas kon ik alleen deze foto schieten en heb geen andere.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.