Mestkever
Deze kever vond ik vanmiddag op een bospad in de bossen van Ter Apel.Is de de bosmestkever, Geotrupus stercorosus ?Groet, Henk.
Deze kever vond ik vanmiddag op een bospad in de bossen van Ter Apel.Is de de bosmestkever, Geotrupus stercorosus ?Groet, Henk.
3/5 : gefotografeerd op een bloemenveld in Tilburg. 2e foto is iets onduidelijker.Hoop dat er toch een naam uitkomt.Alvast bedanktGr. Willeke
3/5 : gefotografeerd bij een bloemenveldje in Tilburg. Zal op een onbekende plant (onderin)
Op 30 april 2019 op de heide in Zuid Limburg gefotografeerd aan de grond waar de bij kennelijk een holletje bekeek en er weer uit kroop en wegvloog. Helaas kon ik alleen deze foto schieten en heb geen andere.
Dinsdag de 30e april gefotografeerd in de Teverenerheide, direct grenzend aan de Brunssumerheide in Zuid Limburg maar net in Duitsland. Zat aan de rand van het bos en doorzocht op de grond het hout en planten.
Ik dacht eerst een negentienstippelig lieveheersbeestje, maar daarvoor was het te groot en klopt het halsschild niet. Wat zou het kunnen zijn? Trof het vlak bij water in de uiterwaarden aan.
welke soort is dit?
vrijdag voerde ik op waarneming.nl een foto van een wants in en kreeg als reactie: bladpootrandwants (100%); wat raar, dacht ik, want ik zie geen sterk verbrede en afgeplatte achterschenen en ook de van doorns voorziene achterdijen ontbraken; ik dus de waarneming op het wantsenforum gezet; reactie: ...
Gistermiddag maakte ik deze foto in een betrekkelijk vochtig stukje loofbos in de Krimpenerwaard.Wie kan me vertellen welke tor dit zou kunnen zijn?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.