Geleedpotigen

Welke wants is dit ?

Gisteren kreeg ik een prachtig veldboeket, toen ik het in een vaas zette zag ik deze wants die ik, na de foto, buiten heb gezet.Heb gezocht maar kan de naam niet vinden en hoop op een antwoord.Vriendelijke groet, Irma

Dennenprocessierups?

Ik heb sinds een paar dagen deze rupsen op bezoek op mijn balkon op 5 hoog. Heb er denk ik een stuk of 10 gezien (en verwijderd). Heb proberen te vinden om welke rups dit gaat, aangezien ik geen rupsenexpert ben, meer vogel liefhebber, kom ik telkens uit bij de Dennenprocessierups. Ik kan geen nest ...

Weet iemand welk insect dit is

Deze scharrelde en vloog tussen de graafbijen ik kan hem in mijn insecten boek niet vinden zes potig ongeveer 1 cm lang metallic roodbruin Met witte vlekken op rug En groenige Vlijmen op poten en nek en buik grote ogen En lange voelsprieten En daar ondereen soort grijpscharen om mee te eten ...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.