Welk kevertje is dit ?
Gisteren 03 augustus heb ik dit kleine kevertje aangetroffen op Peen. Het was in Zuid Limburg - Hoensbroek op de Dem, een overloop waterbekken met daaromheen vele vele bloeiende planten.
Gisteren 03 augustus heb ik dit kleine kevertje aangetroffen op Peen. Het was in Zuid Limburg - Hoensbroek op de Dem, een overloop waterbekken met daaromheen vele vele bloeiende planten.
Woensdag 27 juli troffen we deze acrobaat aan op een hek in de duinen van Domburg. Wie kan ons vertellen welke kever dit is? Hij/zij is minstens zo groot als een meikever.
2 type libel zijn de revue al gepasseerd.De Zwarte Heidelibel ( Sympetrum danae) maar die schijnt het niet te zijn.Toen kwam de Steenrode Heidelibel aan de orde ( Sypetrum vulgatum)Zowel mijn 'Groene Boekje' voor insecten als internet geven totaal andere voorbeelden, zeker voor de Steenrode. Maar ...
In hoogezand, in de wijk met veel groen 20 mm groot determineren gaat moeilijk.
Groet,
Geert.
In hoogezand, in de wijk met veel groen 20 mm groot determineren gaat moeilijk.
Groet,
Geert.
Welk insect fotografeerde ik vanmorgen vroeg in een natuur gebied in Drenthe
In Weststellingwerf gezien, 2 dagen geleden. Zeker 5cm groot en kon zich vlot voortbewegen. Maakte zelfs een piepend geluid! Wat is dit?
Deze Libelle Ca. 8 cm trof ik gisteren aan op een prei plant op schooltuin complex Cornelia Westendorp veenpolder in Haarlem. Ik heb de tekening proberen terug te vinden op Google maar een duidelijke overeenkomst kan ik niet vinden, weet iemand wat de soort is?
Nog een onbekend insect waarvan ik de naam graag zou weten.Piepklein en in grote getale in de gulden roede in de tuin.Vriendelijke groet, Irma
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.