Wat is dit voor eitje
In deze boom zitten veel lieve heersbeestjes en ik zag er vlakbij dit kleine witte bolletje. Is dat een eitje van het lieve heersbeestje?
In deze boom zitten veel lieve heersbeestjes en ik zag er vlakbij dit kleine witte bolletje. Is dat een eitje van het lieve heersbeestje?
Gezien op mijn achterdeur in 's-Hertogenbosch. Kan de spanner niet thuisbrengen. Iemand wel?
Onlangs biologisch gekweekte planten gekocht, gisteren nog gekeken hoe ze erbij stonden.. Maar vanochtend trof ik wel wat merkwaardigs aan! Niet mijn plant was gegroeid maar er steekt een insect zo'n 4 cm boven de aarde uit.Wie weet er wat het is?Bedankt alvast!
Hallo allemaal, Ik heb thuis dit in mijn raam zitten. Na wat googlen kwam ik op iets als een Leemwesp, maar ik weet het echt niet zeker.Is er iemand die enig idee heeft wat ik hier in mijn raam heb zitten?Met vriendelijke groet,InsectNest...
Deze foto maakte ik in juli 2020 in Flevoland. Met mijn insectengidsen kom ik niet verder dan een grote(gevlekte)langlijf. Sphaerphoria scripta of S interrupta. Kloppen één van beiden en wat is het verschil? Of is het nog iets heel anders?Alvast mijn dank, m vr gr wilma
Vandaag gezien zuidlaardermeer op een betonnen trap uitkijkpunt. Vreemd dat het daar komt.
Wat voor een 'insect' is dit op de foto. Het is wit met rode lange poten. Het zit op de muur in de keuken. Heb deze weleens geprobeerd weg te vegen met mijn hand, maar kwam toch weer terug. Zit er minstens een maand. In Apeldoorn, 15 maart 2021
Wij wonen in de Dordogne, Frankrijk. Deze nachtvlinder zat gisterenavond tegen de muur, Waarnemingen.nl is niet zeker van de soort. Deze lijkt veel op de Meldevlinder, maar wijkt o.i. toch iets af.
Wij wonen in de Dordogne, Frankrijk. Deze nachtvlinder zat gisterenavond tegen de muur, Waarnemingen.nl is niet zeker van de soort. Deze lijkt veel op de Meldevlinder, maar wijkt o.i. toch iets af.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.