Welke nachtvlinder ?
Wij wonen in de Dordogne, Frankrijk. Deze nachtvlinder zat gisterenavond tegen de muur, Waarnemingen.nl is niet zeker van de soort. Deze lijkt veel op de Meldevlinder, maar wijkt o.i. toch iets af.
Wij wonen in de Dordogne, Frankrijk. Deze nachtvlinder zat gisterenavond tegen de muur, Waarnemingen.nl is niet zeker van de soort. Deze lijkt veel op de Meldevlinder, maar wijkt o.i. toch iets af.
op het blad van de Herfst Anemoon van in mei 2020 fotografeerde ik dit motje omdat ik het zo mooi vond. Bij motjes op het www kan ik het niet vinden. Toch vind ik het voor mijn totale tuinoverzicht wel prettig als het beestje een naam krijgt.
Vanmiddag aangetroffen op deksel container in de achtertuin. Het kevertje was slechts enkele mm groot, dus lastig te fotograferen met mijn compactcamera!Waarneming.nl geeft op grond van de ene foto als mogelijkheid donkere valkever; voer ik een andere foto in, dan krijg ik als suggestie: Nalassus la...
Op 3-6-2020 kwam ik deze rups in Dordrecht tegen. Ik vermoed een sluipwesp. Herkent iemand deze schoonheid?
Deze larve zag ik onder een steen in mijn tuin.Misschien weet iemand van het Forum om welk beestje dit gaat?vriendelijke groet, Henny
welk beestje is dit hij is de helft kleiner dan een oorworm?alvast dankl.gr.Petjoe
Dit weekend was ik me aan het verbazen over de hommels, bijen en citroenvlinder in mijn Hilversumse tuin, maar een juffer in de toch wel droge tuin is een totale verrassing. Alleen ik herken de soort niet. Weten jullie wat het is?
Weet iemand welk soort insect dit is? Zat vandaag in onze (nieuwe) keuken.
Het beestje liep heel snel en was relatief klein, misschien 0,5 cm.
Ik heb er maar eentje gezien.
Na de foto heb ik het in de tuin gezet.
Vannacht zijn hier duizenden dode muggen als regen uit de lucht gevallen.
Wat kan de oorzaak zijn?
Zal, denk ik, met de vorst te maken hebben.
Locatie Rhoon-Portland 13-02-2021
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.