30 tot 40 ooievaars
Op 14 aug rond 13.00 u op de A4 bij Leidschendam 30 tot 40 ooievaars gezien. Is dat verzamelen voor de wintertrek?
Of gewoon toeval?
Gr Ko Mies
Op 14 aug rond 13.00 u op de A4 bij Leidschendam 30 tot 40 ooievaars gezien. Is dat verzamelen voor de wintertrek?
Of gewoon toeval?
Gr Ko Mies
Ik heb een vlinder gefotografeerd in Frankrijk.
Het gebied heet de Brenne.
Hoe heet deze vlinder?
De nachtvlinders en de kleuren onderzoek maken mij nieuwsgierig ? Hoe goed is hun zicht überhaupt en welke kleuren kunnen ze zien ?
In mijn tuin in Wervershoof groeit al een tijdje dit bloemetje in de heidetuin. Lijkt een beetje op rozemarijnheide maar blaadje is kleiner en heel zacht. Lipbloemig zo te zien. Is "onkruid" maar ik heb hem laten staan omdat het zo mooi is. Weet iemand de naam?
Dank vast, Marianne
Er zijn vele witte bloemetjes gaan bloeien in mijn tuin.
De stelen zijn ongeveer 60 cm hoog en hebben puntige bladen.
Grappig , hoe de planten elkaar opvolgen in het seizoen.
Maar hoe heten ze en hoe ga ik er mee om?
Lida
Waarom blijven waterdruppels als pareltjes liggen op het blad van de OI kers , en niet op vele andere bladeren ?
In Duitsland deze vlinder gefotografeerd, ik twijfel tussen een (bruin) blauwtje of misschien toch een bruine vuurvlinder?
Welk zandoogje is dit? ik dacht zelf een bruin zandoogje maar ik vindt de tekeningen zo wit
Deze foto is gemaakt in Frankrijk.
Kan iemand mij zeggen welke het is. Ik denk aan een dikkopje maar het wit op de vleugels zie ik nergens terug bij de dikkopjes op vlindernet.
Hartelijke groet
Marjan