Ziek vogeltje?
Dit lijkt me niet okee. Vermoedelijk jonge buizerd, kon ik vlak bij komen, vloog niet weg. Geel boven op snavel, vliegen op zijn kop.....
Waar heeft deze vogel last van?
Dit lijkt me niet okee. Vermoedelijk jonge buizerd, kon ik vlak bij komen, vloog niet weg. Geel boven op snavel, vliegen op zijn kop.....
Waar heeft deze vogel last van?
Deze plant staat in de duinen bij Hoorn, Terschelling.
Het waaide nogal, heb helaas geen betere foto.
Een vriendin van mij wilde de Gft bak nog even vullen voor het buiten zetten en vond toen 2 rupsen - een duimdikke bijna 7 cm. land en een dunne van ongeveer 31/2 cm.
Ze heeft een foto ervan naar mij gestuurd en vroeg wat ze moest doen. Voorlopig heeft zij ze op een blad (van dezelfde plant a...
Deze grote 'wespvlieg' zagen wij op Lefkas (Griekenland). Hij is ongeveer 3 à 4 cm groot, heeft behaard zwart hoofd met sprieten. Zwartig voorlijf. Zwart/geel gestreept achterlijf. Oranje/gele harige poten. Hij eet wespen en steekvliegen. Beweegt zich snel en gericht als een vlieg. Ziet eruit als e...
Dit lijkt me een plant uit de ganzevoetfamilie. Benieuwd of ik het bij het juiste eind heb.
De plant is plm. anderhalve meter hoog. Gevonden op een droog ruderaal terrein langs de Lek in de Krimpenerwaard
Kunt u mij zeggen welk insect dit is?
Lijk soort rups. Ca. 3 cm lang.
Aangetroffen op een muur van ons huis.
Deze zomer zien we in Amsterdam (Flevopark in Oost en omgeving) helemaal geen lieveheersbeestjes. En vorige jaren waren er veel, in het park en zelfs in en om het huis. Waar zijn ze gebleven? We missen ze, want ze zijn zo schattig.
In Trouw een interessant onderzoek over natuur, zoals bijvoorbeeld Staatsbosbeheer die heeft en open stelt.
In princiep zijn die gebieden gratis toegankelijk, maar de rechtse staat bezuinigd op Staatsbosbeheer. Ze moeten soms bos verkopen, en overwegen een entree tarief te vragen. Zou je dt w...
Het is een kruisbloemige, dus geen boterbloemachtige, maar wat is het dan wèl. Er stond er ook maar één in het gebied dat ik afstruinde; een opgespoten getijdengebied langs de Lek