onbekend insect
in de hortus in Alkmaar kwamen wij deze wesp? tegen. kan iemand ons aan de juiste naam helpen.alvast bedankt.
joke en rudolf de haas
in de hortus in Alkmaar kwamen wij deze wesp? tegen. kan iemand ons aan de juiste naam helpen.alvast bedankt.
joke en rudolf de haas
We zijn op dit moment in Umbrië en elke ochtend zitten deze vogeltjes voor ons huisje in de struiken. De foto is genomen van een schermpje van een fototoestel en is wat vaag. Toch hoop ik dat iemand kan vertellen wat voor vogeltjes dit zijn.
Dank alvast.
Wie weet de naam van dit insect?
Gefotografeerd op een bloemetje van een begonia in de tuin.
Groet van Femmy
En nog eentje van de zijkant
Deze libel zag ik vandaag in de Camargue. Het lijkt een grote keizerslibel, maar de staart is zo groen en hij vloog recht of is het toch een zuidelijke keizerslibel of helemaal wat anders?
Deze eitjes zag ik bij een wandeling in de buurt was ook heide.
Ik vraag me af waarom er nergens in de Krimpenerwaard pijlkruid valt te ontdekken. Ik weet niet beter of de sloten stonden er rond deze tijd vol mee. Krabbescheer en kikkerbeet volop, maar geen pijlkruid.Nu heb ik ergens gelezen dat er vorst geweest moet zijn om de zaden de volgende zomer te laten o...
Is dit een wespendief (kleine kop, lange staart)? De tekening van de onderzijde brengt me van de wijs, wie kan me helpen?
Moet familie zijn van de clematis. Aangetroffen op de Praambult bij Lelystad. Ook veel gezien langs de kust van Cornwall UK.