Onbekend insect
Wie kent dit insect. Een paar dagen geleden gefotografeerd in
Zuid Limburg. Ik heb gezocht maar kom er niet uit.
Wie kent dit insect. Een paar dagen geleden gefotografeerd in
Zuid Limburg. Ik heb gezocht maar kom er niet uit.
Dit rupsje gevonden in het gras aan de waterkant, hij lijkt op de Avondroodrups maar die ken ik alleen als een heel grote groene of bruine rups. Deze is ongeveer 4 cm en heel dun, maar lijkt wel op de Avondroodrups. Ik dacht dat die in augustus al heel groot was.
Groetjes Matty
In de duinen kleine paddestoeltjes met plaatjes,
Boven de Noorderplassen in Almere zien wij regelmatig een (jonge) Roofvogel die achterna gezeten word door de grote Meeuwen die heel veelvuldig voorkomen.
De een zegt dat het om een jonge Vale Gier zou gaan, daar geloof ik zelf niet zo in vanwege de bouw vd kop.
Anderen zeggen dat het ...
Vandaag gezien aan de Geul in Zd-Limburg.
Dit bidsprinkhaan wandelende tak achtige beest, maar toch net een beetje anders zag ik in het riet bij de Camargue. Zijn vleugels lijken op rietblaadjes, dus hij hoort daar vast. Ik heb alleen deze foto, want hij was zo weer weggevlogen/sprongen. Ik weet niet wat het is, wie wel
Dacht aan een vliegende mier (gezien de ogen), maar weet het niet. Gr. Jan
Vanmiddag zat deze uil (?) zich te koesteren in de zon. Op landgoed Klein Bylaer te Barneveld. Is dit een uil en zo ja, welke?
Wat zo opvallend was aan deze vogel was dat hij zoveel geluid maakte. In eerste instantie dacht ik dat ik een hondenfluit hoorde. Van grootte afstand was deze roofvogel goed te horen. Omdat ik zijn kleur niet goed kan zien en ik er ook niet zoveel verstand van heb, kan ik deze vogel niet goed duiden...