Forum

Nieuwste vragen

welke boom ?

Bij ons in het dorp staan rond het plein een 20 tal van deze bomen, c.a. 5 a 6 mtr. hoog, blad samengesteld, niet exact tegenover elkaar, 2a 3 cm lang, c.a. 0,8 cm breed. De bomenkruin is niet echt dicht en heeft een gladde stam. Ik dacht aan een van de essen, maar welke ?

wormpjes

Volgend op mijn vorige vraag:We hebben ontdekt dat de wormpjes uit de paddestoel/zwam komen. Ze springen van af de bovenzijde van de zwam op de grond. De wormpjes zijn geribbeld met een zwart kopje. Kennelijk zit in de es een "nest" van een insect/vlieg in combinatie met de zwam waaruit de wormpjes/...

Larve lieveheersbeestje?

Deze larve trof ik een paar dagen geleden in een inham in de bosrand bij Ter Apel aan . Ik had hem kortgeleden ook al in de tuin gezien. Kan het een larve van een lieveheersbeestje zijn? Groet Henk.

Hengelvrij gebied?

Is het mogelijk om een klein gebied rond een huis hengelvrij te maken? Ik woon aan een sloot en er komen regelmatig mensen vissen. Ik vind het hengelen een wreeds: het in inmiddels wetenschappelijk aangetoond dat vissen pijn en stress lijden. Mijn hoop is dat op termijn het hengelen als "sport" verb...