twee vogels in de bomen
welke twee soorten zijn dit. Ik dacht een roodborst? en een vinkje
welke twee soorten zijn dit. Ik dacht een roodborst? en een vinkje
In mijn tuin is een wespennest in de grond onder een oude biels. Tot nu toe zie ik niet heel veel wespen in en uitvliegen. Kan iemand mij een diervriendelijk advies geven? Anders moet ik wachten tot de herfst, dan schijnen ze te verdwijnen.Het is langs een pad. Zelf ben ik gestoken bij het weghalen ...
weet iemand hoe deze vlinder heet? ze zit nog steeds op mijn raamkozijn. gr en vast dank voor informatie. vrdag 14 juli
en nog een foto van boven
Is dit een zompsprinkhaan of een krasser? Gezien in veengebied op 13 juli. In de Echtenerveenpolder
Is dit een veel voorkomende nachtvlinder/mot en hoe heet hij? Hij zat vanmorgen vroeg buiten aan de deurpost en heeft zich sindsdien hooguit drie centimeter verplaatst, terwijl inmiddels al de hele middag de zon erop staat. Ik kon er op internet geen afbeelding van vinden. Alvast hartelijk dank....
Kan iemand mij vertellen welk vogeltje dit is, ik dacht zelf aan roodborsttapuit.
Laatst hoorde ik iemand op de fenolijn melden dat hij last had van kraaien die de kozijnen beschadigen. Ik ken dat probleem ook, heeft er al iemand gereageerd met een oplossing? Ik heb gezocht op het forum maar wellicht niet in de goede categorie.
vandaag in tamelijk dicht loofbos met veel amerikaanse eiken langs bospad op zandgrond vond ik een 10 tal van deze planten met helaas nog maar enkele gele bloemetjes, kruisbloemige met 4 blaadjes. De rest was al uitgebloeid. De bladeren zijn zeer apart en ver ingesneden en lijken naar mijn beleving ...