Bijensoort / vlieg?
Welk insect is dit? Het poetst zich als een vlieg maar heeft kleuren van een bij / wesp. Vliegt regelmatig in de tuin bij de Sorbaria Sorbifolia.
Welk insect is dit? Het poetst zich als een vlieg maar heeft kleuren van een bij / wesp. Vliegt regelmatig in de tuin bij de Sorbaria Sorbifolia.
Welk insect is dit? Is dit een krekel? Aangetroffen op de daglelie in mijn tuin. Hoor ook regelmatig een krekel.
Ben best wel benieuwd welke soort dit is. Ziet er wel mooi uit.Bvd.Wim
Wij hebben sinds duizende zwarte beestjes aan onze gevel. Ook hebben wij per dag +/- 100 van deze beestjes in huis lopen. Wie kan ons vertellen wat het is? Wij hebben geen huisdieren.
Is dit een paardenbloemspaanex / schildstipspanner of roomkleurige stipspanner?
Vandaag gespot in het Raamdaal, nabij het water, bosachtig gebied, dacht eerst met een zweefvlieg te doen hebben, totdat ik de opnames zag op de computer en hem rustig kon bekijken (druk beestje). Gr. Jan
Deze vogel zit vaak, met meerdere andere vogels in onze appelboom in de tuin. Ik heb geen idee welke vogel het is. Ik heb al meerdere vogelboeken opengeslagen en op internet gekeken.Hij eet volgensmij insecten (mieren) die over de takken van de appelboom lopen.Weet iemand welke vogel dit is?...
Ik heb deze vlinder gefotografeerd in Drente, bij het dorpje Meppen.
We hebben al jaren vleermuizen onder ons relatief nieuwe huis (14 jaar). Deze week zag ik rond 22u 76 vleermuisjes uit onze nok komen! Is het schadelijk voor ons huis? Ik zie in het zolderdak aan de binnenkant nog geen verkleuringen van uitwerpselen of zoiets.