Forum

Nieuwste vragen

Vreemde (wilde)eend?

Als beginnende vogelaar zou ik graag willen weten welke eend dit is. Meerdere apps en Google geven geen antwoord, behalve dat het om een kruising kan gaan.Geen scherpe foto helaas...

Stukje "Wolf in Schaapskleren"

Lekker, nou wil ik reageren op het stukje Wolf in Schaapskleren op de VV site en dat kan alleen als ik met Facebook of Twitter aanlog?!? Huh? Ik ben als VV-lid aangemeld! Ik heb geen Facebook en Twitter en ga daar ook zeker geen lid worden om bij VV wat te kunnen schrijven. Moet niet gekker worden ....

Vinkenzang: "kreep, kreep, kreep...?

Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat "kreept" een vogel in onze tuin. Ik denk dat het een vink is. gesteepte vleugels, donker kopje en rood id borst. Ik hoor geen "vinkeslag" enkel "kreep, kreep, ... aan een stuk door! Zelfs tijdens het vliegen "kreept" hij. Is dit een neurotische vink...? Ik ben...

welk viooltje? is dit

Vanmorgen vond ik op een ruderaal terrein 2 polletjes met dit viooltjesachtige bloemetje. Ik kom er alleen niet uit welke soort het is. De bloemetjes zijn klein plm 1 cm ,alleenstaand en de stengels roodachtig van kleur