Spin cocon?
Op heide plant. Cocon, nestje? Laren NH Westerheide. 16 juli
Op heide plant. Cocon, nestje? Laren NH Westerheide. 16 juli
Welk "rupsje" is dit?Op de dopheide Buurserzand.vr groet Marijke
Welke rups is dit?Deze rups zag ik op een Gentiaan hij lijkt op een spanner maar deze heb ik niet gevonden op de site van vlinderstichting.Buurserzand 17 juli ook staat er dopheide.vr. groet Marijke
Jonge meeuw, maar welke soort. Ben best wel benieuwd.Bvd.Wim
Deze vlinder zien wij op de vlinderstruik in zuid-frankrijk maar weten niet welke het is. Wie kan ons helpen?
Wie woont hier?? 13 juli zag ik deze cocon aan de heide in het Buurserzand heb ze al vaker zien hangen maar nu wil er een rups(?) uit ben benieuwd welke rups(?) dit is.vr. groet Marijke
Een voor mij onbekend vlindertje zat op het Koninginnenkruid. Daar ik geen kenner ben van de vele 'blauwtjes', heb ik de bovenste aangevinkt bij de waarneming.nl site: Bruin blauwtje.Het blijkt een uitbreidende soort te zijn in Nederland en is prachtig om te zien.Een foto probeer ik erbij te plaatse...
Ik heb extreem grote dikkoppen in de vijver nu, schatting: staart 7 cm, rompkop 4 bij 2,5 cm (onder water) en bruin gespikkeld. De achterpootjes beginnen zich net te ontwikkelen. Wie kent dit verschijnsel of zijn het toch jongen van de brulkikker?
Tijdens onze vakantie in Frankrijk kwamen wij in de Drome op een berghelling het plantje tegen van bijgaande foto. Het lijkt wat op een dennenappel op een steeltje. Nog nooit gezien en ook op internet is het nog niet gelukt iets soortgelijks te vinden. De hoogte is ca. 25 cm. Wie helpt ons uit de dr...