welke muurbloem ?
Gisteren op een oude stadsmuur in Kempen Duitsland, net over de grens bij Venlo vond ik talloze Muurvarens en ook veel van deze gele bloeiers, maar die kan ik nergens vinden.weet iemand raad ?GroetPiet
Gisteren op een oude stadsmuur in Kempen Duitsland, net over de grens bij Venlo vond ik talloze Muurvarens en ook veel van deze gele bloeiers, maar die kan ik nergens vinden.weet iemand raad ?GroetPiet
Is dit Ambrosia ?
Ook deze foto is in Maastricht gemaakt op de Sint-Pietersberg een paar weken geleden. Het vliegje lijkt op een boorvlieg maar ik weet dat niet zeker. Als dat zo is weet iemand dan de naam van dit fraai vliegje?
De foto is genomen in juli in Limburg op de Sint-Pietersberg.Ik was bezig met het fotograferen van een rups die aan het verpoppen was, toen ik dit voor de lens kreeg. Ik vind het heel erg mooi, maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Ik heb al wel wat insectenboeken doorgekeken maar daar heb ik ...
Ik begin steeds meer kleine dieren te zien op mijn tochten. Maar soms is het toch echt een raadsel wát ik nu weer heb gevangen op mijn foto's. Zo ook dit diertje. De foto is genomen in de Kampina op 22 juli 2017. Wie kan me helpen?
Vond dit vanavond op mijn vensterbank (zie afbeelding, maar weet niet welke kever dit is en wat heeft in hemelsnaam op zijn lijf?
ook dit insect trof ik gisteren aan langs een rietrijk pad waar ook schermbloemen stonden , naast water
Gisteren aangetroffen in Kampina (Noord-Brabant), waar veel riet, schermbloemen langs de waterkant stonden, mij lijkt het een sprinkhaan
In mijn tuin en in de omgeving, wonen heel veel vogels, en egels, spitsmuizen, vleermuizen ,uilen enzenz. Nu zijn de buren alles aan het betegelen en de achterburen (ik woon in een dorpje) gaan paarden houden en gaan tot op de centimeter alle bosjes en takken wegsnoeien die aan mijn tuin grenzen (w...