Forum

Nieuwste vragen

welke muurbloem ?

Gisteren op een oude stadsmuur in Kempen Duitsland, net over de grens bij Venlo vond ik talloze Muurvarens en ook veel van deze gele bloeiers, maar die kan ik nergens vinden.weet iemand raad ?GroetPiet

Wie weet wat dit voor een mooi insect is?

De foto is genomen in juli in Limburg op de Sint-Pietersberg.Ik was bezig met het fotograferen van een rups die aan het verpoppen was, toen ik dit voor de lens kreeg. Ik vind het heel erg mooi, maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Ik heb al wel wat insectenboeken doorgekeken maar daar heb ik ...

Welk dier is dit?

Ik begin steeds meer kleine dieren te zien op mijn tochten. Maar soms is het toch echt een raadsel wát ik nu weer heb gevangen op mijn foto's. Zo ook dit diertje. De foto is genomen in de Kampina op 22 juli 2017. Wie kan me helpen?

vogels beschermen

In mijn tuin en in de omgeving, wonen heel veel vogels, en egels, spitsmuizen, vleermuizen ,uilen enzenz. Nu zijn de buren alles aan het betegelen en de achterburen (ik woon in een dorpje) gaan paarden houden en gaan tot op de centimeter alle bosjes en takken wegsnoeien die aan mijn tuin grenzen (w...