Forum

Nieuwste vragen

Welke vogel is dit?

Deze vogel zag ik een week geleden in het natuurgebied 'baai van de Orne' (strand/kwelder/rivier gebied) in Normandië, Frankrijk. Kan iemand mij helpen met welke vogel dit is?

Bijenwolf?

Hallo,Een mooi groot insect op de guldenroede.'k Heb veel afbeeldingen bekeken van wespensoorten, o.a. knoop- en bladwespen, maar de details zijn niet exact hetzelfde.Bijenwolf lijkt er meer op, maar ik weet niet of deze rugtekening (zie foto hieronder) klopt, wie weet het wel? ...

Bijenwolf?

Hallo,Een mooi groot insect op de guldenroede.'k Heb veel afbeeldingen bekeken van wespensoorten, o.a. knoop- en bladwespen, maar de details zijn niet exact hetzelfde.Bijenwolf lijkt er meer op, maar ik weet niet of deze rugtekening (zie foto hieronder) klopt, wie weet het wel? ...

Bruine vogel

Ik heb helaas geen foto, maar zal proberen hem zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven.Omgeving boscomplex(je) met hoge bomen en laag struikgewas (daar kwam hij uit). Dit naast een beekje met hoge wallen.Geheel (licht) bruine vogel met iets wit/grijze borst ter grote van een (kleine) spreeuw. Daar lee...

levenscyclus blokhoofdwesp

Bij een afgezaagde stam van een sering trof ik laatst veel fijne houtsnippers aan. Van 8 t/m 16 juli kon ik de activiteiten van een blokhoofdwesp volgen. In die periode kwam veel boorsel/ knaagsel uit het gat en werden er veel insecten, vooral zweefvliegen ingevlogen om de cellen te vullen voor het ...

Onbekende vlinder

Deze mooie vlinder trof ik aan in de tuin in Eibergen op dinsdag 1 augustus j.l. rond het middaguur. Kan iemand mij vertellen of deze vlinder een soort is die vaker in Nederland voorkomt en hoe deze prachtige vlinder heet?