Forum

Nieuwste vragen

Herken jij het nachtelijke vogelgeluid?

Joost van Bruggen van SOVON heeft ’s nachts vogelgeluiden opgenomen om te onderzoeken welke vogels er ’s nachts overtrekken. Maar dit geluid is hem en andere vogelexperts onbekend. Weet jij welke vogel dit geluid maakt? Laat het ons weten!Luister hier naar het geluidsfragment ...

strandvondst

Gevonden op 3.11.17 op strand van Vlissingen bij laag water. Wat voor dier is dit???Honderden van deze schelpen met een soort worm eraan, zaten vast op een aangespoeld stuk piepschuim.

Strandvondst

Op 3.11.17 gevonden op strand van Vlissingen bij laag water. Aangespoeld stuk piepschuim met honderden van deze schelpen, waaruit een soort worm komt waarvan het uiteinde aan het piepschuim vastzit

Larve sleept met regenworm

Beste forum bezoekers,Deze keverlarve lijkt sterk op een Cantharis, dit zijn kevers die als volwassen kever bekend staan als 'soldaatje of 'weekschildkevers'. De locatie is helaas niet bekend. De bijbehorende video is te zien op onze site: Larve sleept met regenwormWe zoeken nog een verklaring voor ...

koraalzwammetje of rupsendoder?

In het bericht van Vroege Vogels van 2-11-2017 staat een foto van een eenzaam koraalzwammetje. Die vind ik erg veel lijken op de door jullie als rupsendoder gedefinieerde foto die ik een paar dagen terug doormailde. Zelf dacht ik toen in eerste instantie ook aan een of andere koraalzwam, maar ik von...

Statief

Hio,ik ga vaak naar vogelhutten/-schermen. Ik heb een telescoop en kan die daar regelmatig niet gebruiken met mijn reguliere 3-poot statief omdat er een plank met een bank is waar je achter kunt zitten (prima overigens:))Nu zoek ik iets waar ik mijn telescoop op die plank kan zetten. Een soort mini ...