Forum

Nieuwste vragen

Cipres

Dit is de boom van de vruchtjes die ik al eerder heb opgestuurd.Na verder zoeken denk ik dat het inderdaad een van de soorten chamae is.De vruchtjes lijken op de kegeltjes van de blauwe californische cipres (ze zijn 1cm klein).De gebogen takken heeft deze cipres echter niet....

Spin in nestje..

Rond het middaguur tijdens wandeling "op" de heide gezien dit spinnetje wat is zijn/haar naam? Zie hem wel vaker het hele jaar door op verschillende plekken maar nog niet eerder zo in zijn/haar "nestje"

Welke eend?

Wat voor soort eend is dit? Het is toch wel een vrij herkenbaar beestje met die stompe snavel en gele oogjes, maar ik kon het via Google niet gevonden krijgen.Gezien in de dierentuin van Heidelberg.

Welke vogel?

Ik dacht eerst een jonge kievit... was even op het verkeerde been gezet door de kleur van die donkere veren. Maar een kievit heeft natuurlijk niet zo'n lange snavel, en trouwens ook geen witte borst en hals.Kan iemand helpen? Ben nog niet zo thuis in de watervogels, etc.

Welke springspin

Een voor mij onbekende springspin kwam plotseling te voorschijn van onderuit de korstmos, slechts 1 opname en weg was hij/zij, ongevallen boom aan de Maas, Grave. Gr. Jan

ekstervergaderingen

Vanwaar die ekstervergaderingen? Eens per zoveel maanden komen ze bovenin een paar hoge bomen bij elkaar (Amstelveen, niet ver van het Amsterdamse Bos)? Zo'n twintig tot dertig vogels die zich als op afspraak van ver uit de omgeving verzamelen, in alle stilte, ze maken geen herrie. Enig idee?

Fluweelachtige zwam

Een prachtige gele zwam die er uit ziet alsof er een laagje fluweel op zit. Gezien (op zondag 18 maart) op een dode eik in de bossen bij Bakkeveen. De zwam heeft een diameter van plm. 10 cm en moet goed tegen vorst kunnen. Welke soort kan dit zijn?