insect onbekend
Vandaag gevonden in/op de bloem van een pinksterbloem. Maar wat het is, weet ik niet. In open stuk gras langs sloot (waarin veel waterviolier staat).
Vandaag gevonden in/op de bloem van een pinksterbloem. Maar wat het is, weet ik niet. In open stuk gras langs sloot (waarin veel waterviolier staat).
Je hoopt altijd dat het tegen gaan van monoculturen al diep door gedrongen is in het denken over landbouw en natuur.de gemeente Sluis denkt daar, gezien hetonderstaande bericht in de PZC heel anders over:Sluis en ZLTO openen samen meldpunt voor disteloverlastOOSTBURG - Distels zijn al jaren een bron...
Welke vogel zien we hier?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen!
Gespot in Soest, in het bos.
Welk beestje is dit? 20 april gezien in Hilversum
Ik heb - naast vele gewone anemonen- nu ook twee uitzonderlijke exemplaren. Of zijn het geen anemonen?
Er groeide vorig jaar een plant in onze tuin (plek met weinig zon) die mijn aandacht had getrokken, maar ik was toen niet geinteresseerd in de naam. Ik ben de foto's nu aan het gebruiken in mijn schilderijen en bedacht me dat het leuk zou zijn om de naam van de plant als titel te gebruiken. Moet ik ...
20 april 2018 Jaarlijks in het voor-najaar zie ik de ganzentrek. Wat mij opvalt is dat de zo kenmerkende V vliegformatie lijkt te verdwijnen. Het is vaak zogezegd een rommeltje. Zijn er meer mensen die dit waarnemen? Is er al een verklaring voor?
Wie weet welke vogel dit is?
Helaas niet zo’n duidelijke foto.
Op de Brunssumerheide in Zuid Limburg landde deze "bij" en begon zich gelijk in te graven in het zand. In enkele seconden al was hij verdwenen. Ik kan dit insect niet op naam brengen, wie weet wat het is?