Struik
Ik geb al jaren een struik in de tuin staan maar weet miet meer hoe hij heet. Ik ben ook het kaartje hiervan kwijt. Wie kan mij helpen?
Ik geb al jaren een struik in de tuin staan maar weet miet meer hoe hij heet. Ik ben ook het kaartje hiervan kwijt. Wie kan mij helpen?
Al dagen dubben wij over een beestje, dat zich gedraagt als een kolibrie, maar hij is toch anders dan een kolibrievlinder. Wat wij op de foto zien is een oranjebruin gekleurd insect met vleugels die niet driehoekig zijn. Een kolibrievlinder heeft naar ons idee een grijs gekleurd lijf en wel driehoek...
Langs de oever van de Tielbeek in Middelaar zag ik deze gaten. Van welke dieren zouden deze holen afkomstig kunnen zijn? Op de foto zie je er 5 op een rij. Diameter ongeveer 20 cm.
In de tuin bij ons hotel in de Provence vloog dit vogeltje van boomtop naar boomtop. Het warme geel van zijn borst was schitterend mooi.Hij zong een heel snel hoog liedje. De foto is onscherp, maar misschien kan iemand er toch iets van maken.
Hi,Ik pieker me al twee dagen suf over welke vogel te gast is in onze tuin en nu kwam het kleine ding alweer voor bij. Op internet heb ik al gekeken, maar ik kan geen vogeltje vinden met een witte keel, wit buikje en een zwarte streep langs de zijkant die hetzelfde geluid maakt.Wel hebben we al enke...
Ik realiseer me, dat de foto onscherp is, maar misschien kan iemand toch deze vogel thuis brengen.We zagen hem in een dorpje in de Provence hoog op een antenne zitten. Het zachte wit van de borst was het meest in het oog springend, evenals de wat bredere oogstreep. De snavel is fors en deed me denke...
Bij de warrige struiken bloeit er weer één. Wat mag dat nou weer wezen ( zijn?) Nog bedankt voor de Akebia.
Drie dagen geleden in de heide ( Z.Limburg) gefotografeerd maarweet niet welke bij dit is. Wie kent dit exemplaar?
Aan mijn schutting min of meer op het zuiden groeit een "struik met leuke paarse bloemetjes. Vorig jaar is me dat niet opgevallen. "Misschien niet gebloeid? Ik ga me nu meer op struiken storten. Met jullie hulp natuurlijk.