Forum

Nieuwste vragen

wants onbekend

Vanmiddag aangetroffen op brandnetel (er stond ook witte dovenetel, fluitekruid en look zonder look). Met Veldgids wantsen deel 1 kom ik niet verder.Opvallend: witte streep vanaf kop naar eind achterlijf, dat opvallend in een punt eindigt; zwart behaard, ook poten en antennes; lengte ong. 4 mm.Ik st...

Kent iemand deze vogel?

Kent iemand deze vogel? Hij zit al een tijdje in onze tuin en zingt prachtig. Hij lijkt gebruik te willen maken van het vogelhuisje. Ik dacht dat het een tuinfluiter zou kunnen zijn, maar iemnd anders zegt weer dat het dat niet is. Eerlijk gezegd lijkt de foto uit ons boek er ook niet echt op....

Kleine Torenvalk?

Dezelfde foto ook nog maar in het forum geplaatst. Fochtelooërveen 18 april 2018. Ik dacht eerst aan een Klauwier maar na zoeken op internet en in de boekjes, denk ik aan de (veel grotere) (onvolwassen mannetje) Kleine Torenvalk. Een vogel die volgens mijn informatie nog maar 2 keer is waargenomen ...

Email Wijzigen

Hallo,Als ik mijn email wil wijzigen bij het kopje "bewerk profiel", kan dat niet, het vakje email is grijs gekleurd en ik kan er niet in gaan staan. Weet iemand hoe je het wel aan kan passen?Alvast bedanktLuc Elshout

Waarom nog geen zwaluwen gesignaleerd?

Is er een reden bekend waarom dit voorjaar de (boeren)zwaluwen nog niet gearriveerd zijn in het oosten van ons land. Normaliter worden ze rond half april weer met veel plezier gesignaleerd, maar nu vliegen ze nog niet rond over het erf.

Hommels/bijen

Goedemorgen sinds een paar weken hebben wij ik ons tuinhuisje in een grote bbq handschoen en hommel wat doet zo'n beestje daar? We laten hem uiteraard met rust. Maar hij vliegt steeds uit en komt weer terug! Kunnen we de handschoen wellicht beter in de tuin leggen? We zitten daar vaak te eten enz......