Om welke stipspanner gaat het hier?
Om welke stipspanner gaat het hier?Bvd
Om welke stipspanner gaat het hier?Bvd
Hallo, een kennis van mij had een aanvaring met dit insect, nu kunnen wij er niet achter komen wat het is? Een soort wesp of een soort libelle? We weten het niet helaas. Kan iemand mij helpen.
Wie weet wat dit voor instecten zijn? Ik kan ze nergens vinden?
we waren met Hemelvaart op de natuurcamping in Lierop en ik was aan het borduren. Er viel zo nu en dan een klein rupsje op de tafel. Daar heb ik foto's van gemaakt. Is er iemand die kan vertellen welke rupsjes het zijn?
Beste mensen,Toen ik vorige week vroeg door de Weerribben vaarde met mijn solo kanootje, hoorde ik een vreemde roep. Ik vermoed een vogel. Maar welke? Ik maakte een opname met mijn telefoon. Het is een versnellend en opzwellend [duu-duu-duu-duu]. Op het filmpje lijkt het alsof er op de roep wordt g...
In het beekdal van de Drentsche Aa....helaas iets te ver weg...
Ik neem tenminste aan, dat het om boktorren gaat. Vanmorgen aangetroffen in natte duinvallei (Meijendel, Berkheide) op het blad van riet. Er zaten meer exemplaren op. Opvallend zijn de donkere ogen tegen een witte omgeving.(Ik heb "De Nederlandse boktorren" besteld, Jeanette!)
Aan : amgeggenhuizen-cgool@almere.nl rtv@omroepflevoland.nlBeste mensen,Tijdens mijn fietstocht naar het Almeerderstrand kwam ik tot mijn stomme verbazing tot de volgende ontdekking.Op het bouwterrein waar ze net zijn begonnen met het zand te verdelen, leidingen en ...
Op zaterdag 12 mei 2018 omstreeks 14.30 uur gefotografeerd in de Teverenerheide. De Teverenerheide ligt vast aan de Brunssumerheide in Brunssum, Zuid Limburg maar ligt op Duits grondgebied. Het insect kroop op een op de grond liggende dode berkenboom en had een fel blauw achterlijf.