Forum

Nieuwste vragen

groene bladsnuitkever ?

Vanmiddag gevonden op brandnetel naast houtsnipperpad. Bij bepaalde lichtinval groen-/blauwachtige metaalglans. Mbv "Nieuwe Insectengids" (geleend exemplaar) blz 287 kom ik uit op groene bladsnuitkever. Juist?

Vogel

Deze mooie vogel was aan het communiceren met een soortgenoot. Hij heeft een opvallende rode borst. Hij is gezien in een waterachtig duingebied op Terschelling. Welke vogel is dit?

Vogel

Deze vogel was met een stuk of 7 soortgenoten aan het vliegen en later op de grond op zoek naar voedsel. Ik ben benieuwd welke vogel dit is. De vogel is gezien op Terschelling bij west.

insect onbekend (1)

Aangetroffen op brandnetel in berm snipperpad. Er staan o.a. populieren. Klein insect, enkele mm, kreeg ze buiten niet goed op de foto. Eén exemplaar (van de twee) meegenomen om er thuis mbv stereomicroscoop foto's van te maken.

insect onbekend (4)

Ik zou graag weten welk insect dit is. Aanvankelijk dacht ik aan een snuitkever, maar ik mis de snuit.Aangetroffen op oude stam (waarschijnlijk populier) in duingebied (Meijendel) vandaag. Twee foto's thuis gemaakt mbv stereomicroscoop