Wat is dit?
Wie weet welk insekt dit zou kunnen zijn?
Wie weet welk insekt dit zou kunnen zijn?
Vanmiddag gevonden op brandnetel naast houtsnipperpad. Bij bepaalde lichtinval groen-/blauwachtige metaalglans. Mbv "Nieuwe Insectengids" (geleend exemplaar) blz 287 kom ik uit op groene bladsnuitkever. Juist?
Deze mooie vogel was aan het communiceren met een soortgenoot. Hij heeft een opvallende rode borst. Hij is gezien in een waterachtig duingebied op Terschelling. Welke vogel is dit?
Deze vogel was met een stuk of 7 soortgenoten aan het vliegen en later op de grond op zoek naar voedsel. Ik ben benieuwd welke vogel dit is. De vogel is gezien op Terschelling bij west.
wat is dit voor een spinnetje knalrood 5mm groot kwam ik tegen aan de bosrand
Aangetroffen op brandnetel in berm snipperpad. Er staan o.a. populieren. Klein insect, enkele mm, kreeg ze buiten niet goed op de foto. Eén exemplaar (van de twee) meegenomen om er thuis mbv stereomicroscoop foto's van te maken.
Vanmiddag aangetroffen in berm naast snipperpad. Plant waarop het insect zat was mogelijk kleefkruid (weet ik niet zeker meer).
Duidelijk kleiner (enkele mm) dan insect onbekend 3. Vanmiddag aangetroffen op brandnetel langs snipperpad. Er komen populieren voor en els.
Ik zou graag weten welk insect dit is. Aanvankelijk dacht ik aan een snuitkever, maar ik mis de snuit.Aangetroffen op oude stam (waarschijnlijk populier) in duingebied (Meijendel) vandaag. Twee foto's thuis gemaakt mbv stereomicroscoop