welke soort vleermuis is dit?
besteVanmorgen zat voor het eerst een vleermuis onder onze dakrand op het zuidoosten. Ik zie regelmatig vleermuizen vliegen maar dit is de eerste die daar zit.Welke soort is dit?
besteVanmorgen zat voor het eerst een vleermuis onder onze dakrand op het zuidoosten. Ik zie regelmatig vleermuizen vliegen maar dit is de eerste die daar zit.Welke soort is dit?
Afgelopen zondag reed ik met de auto langs het Markermeer, aan het einde van de dijk. In een flits zag ik een grote roofvogel met een flinke kromme snavel op een flinke tak boven het water zitten. Ik ken het formaat en silhouet van buizerds heel goed (zag ook nog een kiekendief onderweg) maar deze w...
In het Dongedal in Tilburg maakte ik deze foto.
Lijkt de grote, maar die heeft zwarte poten en deze niet..
Twijfel dus.
Gr. Marjan
In juni gefotografeerd in een tuin in Waalre. Zou het de spardwergspanner kunnen zijn? Moeilijk hoor?
Deze nachtvlinder heb ik in juni gefotografeerd in een tuin in Waalre. Ik heb best al wat boeken maar kan hem niet vinden. Ook op internet gezocht maar tevergeefs. Wie helpt mij?
In juni genomen, zou dit een afgevlogen geisha kunnen zijn?
nogmaals. nu met foto.
2 augustus voorbij Wijnaldum in Friesland tijdens mijn Elfstedenwandeling kwamen we langs een veld vol paars/blauwe dicht opelkaar staande bloemen. De vlinders waren daar uitermate actief. Pas later kwam ik op het idee , dat ik de naam wilde weten voor mijn verslag. Ondanks gebrek aan details, hoop ...
Dit heb ik juni gezien. Weet iemand wat dit is?