Welke plant is dit? silene Geplaatst op 31-08-2018 om 21:42 Deel op Facebook Deel op Twitter Wie kan mij vertellen welke plant dit is?Ik trof deze aan langs een boerenpad.
jeanette Geplaatst op 31-08-2018 om 22:47 Dit kan een verdwaalde tuinplant zijn, dus geen wilde plant. Ze kunnen zich flink uitzaaien, bij voorkeur met iets van een stenige ondergrond.
silene Geplaatst op 31-08-2018 om 22:30 Bedankt, Ingrid en Jeanette!In mijn veldgids Wilde Planten van de Benelux staat alleen de Verbena officinalis. Dat verklaart waarom ik er met deze gids niet uitkwam.
silene Geplaatst op 31-08-2018 om 22:21 Bedankt, Ingrid en Jeanette!In mijn veldgids Wilde Planten van de Benelux staat alleen de Verbena officinalis. Dat verklaart waarom ik er met deze gids niet uitkwam.
jeanette Geplaatst op 31-08-2018 om 21:57 Ja, dit is zeker IJzerhard- Verbena bonariensis; een heerlijke insectenplant.
Ingrid4nature Geplaatst op 31-08-2018 om 21:53 zou IJzerhard/ Verbena bonariensis kunnen zijn.gr. Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Dit kan een verdwaalde tuinplant zijn, dus geen wilde plant. Ze kunnen zich flink uitzaaien, bij voorkeur met iets van een stenige ondergrond.
Bedankt, Ingrid en Jeanette!
In mijn veldgids Wilde Planten van de Benelux staat alleen de Verbena officinalis. Dat verklaart waarom ik er met deze gids niet uitkwam.
Bedankt, Ingrid en Jeanette!
In mijn veldgids Wilde Planten van de Benelux staat alleen de Verbena officinalis. Dat verklaart waarom ik er met deze gids niet uitkwam.
Ja, dit is zeker IJzerhard- Verbena bonariensis; een heerlijke insectenplant.
zou IJzerhard/ Verbena bonariensis kunnen zijn.
gr. Ingrid
En een foto van de gehele plant.
Nog een foto van het blad.