Forum

Nieuwste vragen

struik

De grote ronde struik bij het hek aan de straatkant heeft een soort bloemetjes gekregen. De struik staat er al jaren en soms mag de tuinman hem heel kort terugsnoeien. Maar hoe heet ie eigenlijk? De tuinman komt pas eind november en ik ga nu mijn augustustuin bij elkaar zoeken.

Mos of paddestoel?

Goedemorgen, Vroege Vogels.Kan iemand mij vertellen wat dit is?Het is een oude analoge foto gemaakt in mijn patio jaren 80. Het groeide in een stenen bloembak samen met een soort bovengronde sperma. Ik meen dat het een erg natte periode was.

Welke salamander???

Ik wil heel graag weten of dit een salamander is en zo ja welke is het?
Ik kom uit op een vinpootsalamander maar ik twijfel omdat ik in Midden-Drenthe woon. En volgens de theorie komen ze hier niet voor. Maar ja we hebben hier ook vlinders die hier officieel niet voorkomen...

Paddestoel

Dit lijkt me een krulzoom. ik heb hem op voorhand zo genoemd. Vorig jaar had ik ook zoiets , maar dan anders, in de tuin. Ik vind hem wel mooi. Hij is verschenen in de halfschaduw. Op een hele andere plek dan die van vorig jaar. Vandaar mijn twijfel.

witte bloempjes met geel hartje

Sinds enkele dagen laten deze bloemetjes zich zien in de schaduw naast de laurierstruik in mijn tuin. Het zijn lage bloemetjes en de groene blaadjes hebben een strakke rand en zijn puntig. Ik vind het wel een lief plantje.

insect onbekend

Vanmiddag aangetroffen op braam langs sloot met veel riet, koninginnekruid, harig wilgenroosje, enz. Een prachtig insect om te zien, maar ik heb er geen naam voor.

bruinrode heidelibel ?

Vanmiddag gezien bij geluidswal met diverse boomsoorten (els, wilg) en veel braam en brandnetel. Het vrouwtje heeft gele vlekken op zijden van borststuk en zwarte poten met gele strepen over dijen en schenen;helaas kon ik het mannetje niet van voren op de foto krijgen. [Libellen"vanm Europa"gebruikt...