Forum

Nieuwste vragen

Welk dier maakt dit?

Hoi!Tijdens een wandeling op de Veluwe viel mij op dat op het pad, over een lengte van een paar meter, meerdere gaatjes in het zandpad zaten. (zie foto). Ernaast lag dan wat los zand. De gaatjes zaten niet dichtbij elkaar maar met ongeveer 1 a 2 meter er tussen. De gaatjes waren ook perfect rond.Wee...

teer roze bloemetjes met kaal steeltje

Deze tere bloemetjes bloeien onder mijn grote struiken. Ik dacht eerst aan een verdwaalde cyclaam of lathyrus , maar er zitten helemaal geen blaadjes aan het dunne ca 10 cm lange steeltje. Ze staan los van elkaar . Wel vlakbij elkaar. De rode korfachtige onderkant vind ik heel apart. Nog bedankt ...

Welke soort Wolfsmelk/Euphorbia zou dit kunnen zijn?

In Zeeland deze prachtig bloeiende Wolfsmelksoort waargenomen, maar verdool in de vele soorten. Ik vermoed Euphorbia portlandica /Kustwolfsmelk, maar vind daar haast geen info over. Het is zeker geen Zeewolfsmelk. Ik zal enkele foto’s toevoegen en ben erg benieuwd of iemand de soort (her)kent. Bvd...

Wat is dit?

In mei in Hongarije gezien. Zou het een Ringspikkelspanner kunnen zijn?En nog een andere vraag. Als er niet op een foto wordt gereageerd, wat betekent dat dan? Te moeilijk, slechte foto of een andere reden?Ik zou het graag weten.

Onbekend plantje.

Ik kwam deze plant tegen in een soort verzamelbak met allerlei planten in de botanische tuin in Utrecht.Het is een klein plantje van ca. 20 cm.hoog met paarse stengels en blaadjes.De bloemetjes zijn ca 3 a 4 mm groot.Kunnen jullie mij op weg helpen?Bij voorbaat dank....