Forum

Nieuwste vragen

vrucht van magnolia

bij het snoeien van een heel laag hangende tak aan onze magnolia kwamen we op 9 september deze vreemd gevormde zaadvrucht tegen. Dat hadden we nog nooit gezien en ontdekten we voor het eerst aan de boom die er al 15 jaar staat en altijd geweldig mooi bloeit.We bewaarden de zaaddoos en nu vandaag zag...

Welk insect (nimf?) is dit?

Ik ben erg benieuw welk insect er hier door mijn insectenpotje rent. Het is geen allerbeste opname, omdat het niet stil zat, maar ontzettend snel rende. Sneller dan een loopkever en dus niet sprong. Verder vallen me de korte rugschilden op. Ik heb geen idee in welke categorie ik het moet zoeken. ...

Geen bericht bij reactie, wel aangevinkt

Sinds kort komt er bij de ene foto wel bericht bij een reactie, bij andere foto's niet. Wel aangevinkt dus.Ik vind het veel minder leuk als er geen bericht komt, hopelijk is dit snel opgelost.Wel is het een hele vooruitgang dat er niet meer voortdurend opnieuw ingelogd hoeft te worden!...

Is dit een Wolzwever ?

Graag zou ik weten of ik het goed heb dat dit een Wolzwever is.Ik heb dit beestje nog nooit eerder gezien.Leek me toch wel een cm lang. Zat bij mij op een blad in de Magnolia boom. Het beestje leek wel uitgeput. Bleef gewoon zitten terwijl ik foto's maakte. Ik kon er alleen niet op een goede manier ...

Beker met inhoud

Waargenomen langs een oude oprijlaan op een landgoed in Dordrecht. Ik heb een vermoeden dat het de  Kleine bruine bekerzwam (Humaria hemisphaerica) is. Klopt dat?Is wellicht bekend wat de inhoud van dit bekertje is of waardoor dat ontstaat?

Welke plantensoort

Deze plant kwam ik tegen op 8 september 2018 bij een natuurvriendelijke slootoever bij Uitgeest. Ik ben er nog niet achter gekomen welke soort dit is. Wie kan mij helpen?