Welke libel is dit?
Deze libel zat vanmiddag lekker in de zon op de vlinderstruik.
Deze libel zat vanmiddag lekker in de zon op de vlinderstruik.
Op ons pad tussen de sparren vond ik dit geelachtige zwammetje. Het lijkt of het een samenstelling is van meerdere gekartelde deeltjes.
Vond deze drol keurig achter gelaten op een stobbe achter in ons bos. Is dit een vos?
We hebben onze steiger en walbeschoeiing vernieuwt. Onder het hout van de steiger, op het worteldoek, lagen heel veel schelpen. Ik denk van de zwanenmossel. Hoe komen die mossels daar? En wie heeft die leeg gegeten?
In mijn kasje kwam ik vandaag, 17--9 op de ruit deze rups tegen. Ca. 3,5 cm. groot.Wervershoof.Bedankt vast, Marianne
Vond deze zwam in de tuin tussen de struiken tegen de stam van een sierden.De zwam is overwegend wit van kleur , circa 30 cm groot , onregelmatig van vorm,duidelijk sporen van vermoedelijke vraat en een melkachtige aanslag op de vraatpunten.Mijn zoektocht op het WWW bleef tot op heden zonder result...
Waargenomen in Boswachterij De Elzen in Dordrecht. De bovenkant van de hoed kan ik niet terug vinden. Zou deze tekening veroorzaakt kunnen zijn door de droogte? De lamellen hebben wel iets weg van de Gewone fopzwam. Welke zwam zou dit zijn?
Deze zaten op de zelfde stronk als de paddenstoel van vraag 1.Die ene is volgens mij de paarse knoopzwam? De gele weet ik niet.
Geen scherpe foto, maar vraag toch of iemand deze durft te benoemen.Ongeveer 1-2cm groot zit op stronk beukenboom.