Forum

Nieuwste vragen

Gaten in de grasmat

19 sept 2018 Overpelt (B)Zoals jullie zien is ons gras aardig verdroogd, maar nu komen er kleine, gegraven holletjes in van een paar centimeter groot. Ik kan mijn vinger er een stukje in steken. Weet iemand welk beestje onze grasmat in wil?

Parasolzwam?

Waargenomen langs een oprijlaan van een landgoed in Dordrecht. Zelf dacht ik aan de Panterparasolzwam (Lepiota felina), maarhij lijkt toch ook wel erg veel op de Spikkel, zoals bij Margr73t. Wat zou het zijn?...

3 voudige staart

Wat is de funtie van de drie enorme cerci aan de achterkant van dit beestje. 550 miljoen jaar oud is deze soort. Ik zie de antennes in gebruik als ruik en tastorgaan, maar die cerci zijn net zo groot als die antennes. Na 550 miljoen jaar hebben deze levende fossielen ze nog steeds. Waar dienen ze vo...

Welke paddenstoel is dit?

Gevonden in het bos in Nunspeet gisteren, heb al heel wat zitten bladeren in het paddenstoelenboek, maar hem zelf nog niet kunnen vinden.Inclusief steel ongeveer 5 a 7 cm groot denk ik.

Welke amaniet zou dit zijn?

Ik vermoed dat dit een Grauwe amaniet is, maar die is makkelijk te verwarren met Panter- of parelamaniet. Ik vind zwam eerder goud dan grauw en er lag een soortgenoot ondersteboven bij, waarvan ik dus de steel en plaatjes op foto kon zetten. Ik zet ze er allebei bij.