Forum

Nieuwste vragen

Worteldoek??

Wij hebben in onze tuin veel padden, salamanders en een egelfamilie. Het geheel vraagt echter ook onderhoud. Om dat laatste wat makkelijker te maken is ons geadviseerd de borders te bedekken met worteldoek en daar overheen houtsnippers. Ik vraag mij af wat het effect hier van is op de aantrekkelijkh...

Wat is dit?

Deze uil heb ik genomen in mei in Hongarije. Waarschijnlijk komt hij niet in Nederland voor. Is er toch iemand die deze uil een naam kan geven, want dat zou mooi zijn. Alvast bedankt voor de moeite.

waar zijn de spreeuwen?

Elk jaar moet ik mijn druiven afschermen met netten, anders zijn de ranken binnen no-time kaalgevreten door de spreeuwen. Dit jaar is er een overvloed aan druiven, maar er is geen spreeuw te bekennen. Ik heb van meerdere mensen gehoord die hetzelfde ervaren. Wat is er aan de hand?

Een salamander of ...?

Vorige week lag dit diertje 's ochtends heel vroeg bij onze voordeur. Op de foto gezet met het idee later opnieuw te kijken. Maar helaas was hij/zij toen weg.Het beestje was tussen de 10 en 15 cm lang en we wonen in een bosrijke omgeving.Weet iemand wat dit is?