Forum

Nieuwste vragen

Bruine kikker.

Vandaag heerlijk in de tuin gewerkt, tot ik een vreselijk gegil hoorde.Snelde naar de richting van waar het geluid vandaan kwam. Daar zag ik de kat van de buren met een bruine kikker in zijn bek, die maaktedit nare geluid. Toen de kat mij zag liet hij de kikker vallen en ging er vandoor.De kikker bl...

Welke plant zou dit zijn?

Aan de rand van natuurgebied Dongevallei stonden deze bloemen te stralen. Ik zal 2 foto’s toevoegen, zodat bloemen én bladeren te zien zijn. Ik dacht eerst aan violieren, maar bladeren zijn meer langwerpig. Zou ook kunnen dat het gecultiveerde plant is, want er staan ook huizen in directe omgevin...

Het leek meer op een wolzwever?

Maar toch is het geen wolzwever dus ik zoek naar de naam van dit insect. Ik fotografeerde het in de Brunssumerheide in Zuid Limburg op 10 oktober 2018 en het zat even kort op een dode berkenboom die op de grond lag. Ik kreeg helaas maar kans om één foto te schieten.

rode struiken

Bij de orangerie Mattemburgh bij Woensdrecht zagen we op heuvels grote rondes gevuld met rode planten. Althans... rood blad. We zijn toch wel nieuwsgierig. Toch Hortensia?