mooi eigele zwam
Geen idee welke naam.heeft een schuimachtig / belletjes- oppervlak. De kleur is meer licht-eigeel (hardgekookt) .. (kreeg de kleur niet lekker op de plaat (.... )).
Geen idee welke naam.heeft een schuimachtig / belletjes- oppervlak. De kleur is meer licht-eigeel (hardgekookt) .. (kreeg de kleur niet lekker op de plaat (.... )).
Is dit een merel.hij zat heel stil bij de vijver.hij was wel kleiner dan de andere merels die hier elke dag in de tuin komen.
Is dit een Amaniet?
Goedemorgen, Gisteren in de buurt van Callantsoog zag ik een buizerd in slecht licht. Wel polsvlekken maar ik ben niet zeker of dit een ruigpoot is. Kan iemand dit ophelderen? Groet Hans
Af en toe treffen we dit insect in huis aan het is ongeveer 20, 25mm. langIs het schadelijk, hoe te bestrijden? Komt het misschien mee met haardhout?
Hogedijken in Dokkum in een slootje naast een heel oude zeedijk. Zelf al gezocht en dacht schaafstro?
op een brandnetel
Dit exemplaar kwam ik tegen en ondanks dat ik al wat trilzwammen gefotografeerd heb, vond ik dit een mooi plaatje. Bij het bekijken van mijn foto's zie ik dat dit er anders uit ziet dan de "gewone" witte trilzwam. Zie foto links. Bestaat er een variant op de witte trilzwam?
Waargenomen in Boswachterij De Elzen in Dordrecht. Welke zwam is dit. Lijkt wel wat op een (geelbruine-) plaatjeshoutzwam. Is dit dezelfde als bij Welke zwam (1)?