Eerst excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's maar ik hoop dat het toch voldoende duidelijk is. Deze foto is gemaakt in de Kampina, Oisterwijk. Ze kwamen uit een holletje in de grond.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Bedankt voor je reactie(s). Ik had deze nog nooit gezien en ben blij met jouw antwoord.
Gr. Willeke
Ingrid4nature
Ik heb mijn gidsen doorgebladerd en insectensites op zandbijen doorgespit en kom steeds uit bij, de voor jouw leuke collage, hiervoor geopperde Grijze zandbij / Andrena vaga.
In Kampina staan veel wilgen, waarvan de katjes nu vol stuifmeel zijn. Het is de tijd en de biotoop. Op mijn foto staat waarschijnlijk andere soort. Gr. Ingrid
Ingrid4nature
Ik vind de insecten op jouw foto’s lijken op grijze zandbij / Andrena vaga, maar die kopjes met de ogen kloppen op een of andere manier niet...Ik zoek nog door.
Misschien komen er nog meer reacties die ons verder helpen. Ingrid
Ingrid4nature
Je zult het niet geloven, maar ik zit ook te zoeken wat voor soort bijtje ik vanmorgen in het Beerzendal heb gefotografeerd. Ik vermoed dat het zandbijen zijn en ga verder speuren naar precieze soort. Ik zet ‘mijn’ bijtje hierbij om te vergelijken.
Gr. Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Hoi Ingrid,
Bedankt voor je reactie(s). Ik had deze nog nooit gezien en ben blij met jouw antwoord.
Gr. Willeke
In Kampina staan veel wilgen, waarvan de katjes nu vol stuifmeel zijn. Het is de tijd en de biotoop. Op mijn foto staat waarschijnlijk andere soort. Gr. Ingrid
Misschien komen er nog meer reacties die ons verder helpen. Ingrid
Gr. Ingrid