Onbekend kruid
Wie weet met welk prettig geurend en voor mij onbekend kruid ik hier te maken heb? Zie de afbeelding.
Wie weet met welk prettig geurend en voor mij onbekend kruid ik hier te maken heb? Zie de afbeelding.
Plaats: Stadtkyll. Duitse Eiffel. Gemengd bos. Foto november 2017.
Kan dit de Oranje Aderzwam zijn?
Graag zou ik de naam van deze spin weten. Kom er zelf niet helemaal uit..Ik denk aan een hangmatspin of misschien is het een Driestreepspin?een beestje van 3-4 mm klein. Ik zag hem vandaag (4-12-2018) op een Salieblaadje, hij hing onder een webje (zie foto). in de kruidentuin. Ee...
Twee verschillende zwammen. Beide met een geleiachtige laag. Foto genomen op 9 september 2017. Plaats: Stadtkyll, Eiffel. Gemengd bos.
Is dit de grauwe Klauwer of een klapekster?Gespot in Noord-LimburgBij voorbaat : Hartelijk dank
Achter huis zag ik vandaag (1 december) een aantal vogels, ik dacht spreeuwen. De vogel op de foto kwam daarna en zat boven in een tak. Is dit ook een spreeuw?
Naar aanleiding van de uitzending van 16 nov jl. over de kalkarmoede in de Veluwse bossen, en daardoor problemen met eischalen en jonge-mezenpootjes, heb ik de vraag of kalk in de vorm van vermalen eierschalen zou kunnen helpen bij het verminderen van dit verschijnsel. Momenteel verzamel ik ruim een...
Heb geen idee. Op de bast van een eik, op een meter of 3 hoog.