Wants
Wie kent deze wants . Een kennis vond hem in huis. Hij vermoedt dat het een insect is die meegekomen is met een caravanvakantie naar Frankrijk.
Wie kent deze wants . Een kennis vond hem in huis. Hij vermoedt dat het een insect is die meegekomen is met een caravanvakantie naar Frankrijk.
Een spinnetje waarvan ik denk dat het een hangmatspin zou kunnen zijn. Het is een spinnetje van 3-4 mm groot.Ik vond het in een holletje van een steen. Helaas met de kop naar binnen gericht zodat ik de oogjes er niet goed op heb staan. Wel het achterlijfje...ik heb gezocht en kwam uit bij de Lepthyp...
Dit diertje zag op 1 maart 2019 onder een steen. Het lijkt mij een Roofmijt maar dan anders... Ik ben ze nog nooit met zulke lange poten en lange sprieten tegen gekomen... Hij was net zo groot als een roofmijt en ook net zo snel...Misschien weet het Forum raad...met vriendelijke groet,Henny Pen...
Sinds een paar dagen hebben wij hele colonies vliegjes op onze vensterbank, zodra we ze verwijderen zitten het de volgende dag weer vol met tientallen/honderden vliegjes. Geen idee wat het is en waar ze vandaan komen. Heeft iemand dit eerder gezien en weet wellicht waar het vandaan komt of wat er te...
Onze kleindochter studeert in Jogjakarta - Java. Voor opa fotografeerde ze deze libelle? Weten jullie de naam?? Vorige week gefotografeerd.
Wij hebben een probleem in onze tuin en de tuinen in onze omgeving door een groep eksters. Wij wonen aan een kruispunt van een rivier en een kanaal en hadden altijd veel soorten vogels in onze tuinen die er ook veel nestelden. Het gaat om mezen, vinken, winterkoninkjes, lijsters, merels etc. en zelf...
Graag zou ik weten van welk beestje dit een larve isIk vond het onder een steen in mijn tuin op 8 februari 2019.Het beestje is niet veel groter dan 1 cm.met vriendelijke groet, Henny Pen-de Jong
Dit "kruikje / flesje" - ong. 5cm. hoog, gevonden op een Japanse sierkwee in een tuin te Rotterdam.
Vandaag liepen wij in de duinen van Bergen/Schoorl. We kwamen iets tegen wat leek op het begin van een mierenhoop. Er waren heel veel mieren, honderden, bezig met iets rondom de mierenhoop. Er was veel geritsel van de mieren in het oude blad en in de takjes. Wij vroegen ons af of de mieren in de win...